Eigentijdse logo’s voor de Zuidwend en de Curtevenneschool

Talent Primair koos in 2018 voor een ‘endorsed’ merkstrategie. Dit betekent dat alle logo’s van onze basisscholen worden uitgebreid met de support van het moedermerk. De ‘kracht van samen’ willen we heel graag ook in onze huisstijl laten zien. Deze week onthulden de openbare basisscholen de Zuidwend en de Curtevenneschool hun nieuwe logo’s.

Openbare basisschool de Zuidwend, Eemnes

Maria Rigter, directeur van de Zuidwend: ‘Het onderwijs op de Zuidwend is eigentijds en inspirerend, toekomstgericht en creatief. Wij waren blij met ons beeldmerk – het kind op de schommel – en nu helemaal! Dit logo laat precies zien dat wij het kind centraal zetten en altijd in beweging zijn.’

Het logo werd woensdag onthuld in het bijzijn van alle kinderen en ouders. De per klas uitgedeelde ‘puzzelstukjes’ vormden samen het nieuwe logo. De eerste reacties: ‘wat een mooi kind’, ‘lekker fris’, ‘dit is een schommel 3.0’ en ‘hier word ik gewoon helemaal vrolijk van’!

Openbare basisschool Curtevenne, Kortenhoef

Een dag later, in aanwezigheid van alle kinderen en ouders onthulde wethouder Jan Klink het logo. Hij werd bijgestaan door Minte en Vince, het jongste en oudste kind van de Curtevenneschool. Juf Clara vertelde ter introductie een prachtige fabel over de raaf en de vos.

Sandra Saher, locatiedirecteur van de Curtevenneschool: ‘Wij waren toe aan een goed doordachte nieuwe uitstraling en kwamen uit op deze vosjes. De vos staat voor: slim, nieuwsgierig, vindingrijk. Vossen passen zich goed aan de omgeving aan. Kenmerkend voor het onderwijs op de Curtevenneschool: boeiend, uitdagend en toekomstgericht.’

We vertellen met deze nieuwe huisstijl dat we tot één krachtige familie behoren. Met meer dan 400 medewerkers verzorgen wij op 24 locaties in Gooi en Vechtstreek uitdagend basisonderwijs aan circa 5000 leerlingen. Wij hebben oog voor talent!

De logo’s zijn voor ons ontwikkeld door Inge Beckers en Vaz Dias communicatie